pühapäev, detsember 03, 2006

Tegus laupäev

Polegi väga ammu kell 5 hommikul ärganud. Arvasin, et tegemist on üldse ehk mu esimese päiksetõusuga Sydneys, aga Jarek abivalmilt tuletas meelde, et alles paar kuud tagasi talvisel ajal päike tõusis ju 7 paiku. Igatahes oli see mu esimene varane päiksetõus Sydneys. Ja ei, ma ei tormanud randa surfama (mida ma nagunii teha ei oska). Ilm oli hall ja vihmane (taaskord!). Tormasin hoopis rongi peale, et tööle sõita. Kui reede õhtul boss küsis, kas saaksin laupäeval töötada, arvasin et ta teeb nalja nagu tavaliselt. Aga tuli välja, et vahetevahel nad töötavadki laupäeviti, kl 6-12. Ja palk on pool ajast pooleteist, siis kahekordne. Mis pani mu mõtted ka tööle. Nii et käisingi hommikul tööl ja trükkisin-printisin meeletu koguse kleepekaid minu jaoks mõistetematute koodidega a la G2ZGIH x 500 jne. Tegelikult see on lihtsalt ettevalmistus inventuuriks, et iga kasti peal oleks kirjas, mis seal sees leidub.
Ja siis kärmelt rongile ja päeva põhiüritusele - Eesti Maja jõululõunale. Kui mina kohale jõudsin, siis oli saal juba puupüsti täis. Soliidsed taadid-memmed merevaiguehete ja haapsalu sallidega reas. Ma teadsin küll, et Sydneys on omajagu eestlasi, aga sellegipoolest üllatav nii paljusid korraga näha ja kuulda. Enamus tundusid rääkivat veel väga korralikku eesti keelt (väike aktsent on ikka tunda). Me "uued eestlased" istusime tagasihoidlikult ühes lauaotsas. Laual oli pruun leib ja pohlamoos ja hõbevärviga kaetud käbid ka. Üsna koduselt kaunis.
Söök oli väga hea, hapukapsad ja (itaalia) verivorst ja sink ja kartulid ja muidugi siis see pohlamoos ka. Ootamatult ilus meie lauanurgale ka pudel Vana Tallinnat.. Jõuluvana käis ja lapsed (sh mu vasakpoolne lauanaaber Jaan, kel oma 14 eluaasta kohta on ette näidata juba pea 2 meetrit pikkust ja veebileht www.thejaan.com!:) said kinke. Annika ja Mart, kes ka aasta jooksul olid head lapsed olnud, lootsid kinki saada, aga ei midagi : )Ühesõnaga tore üritus. Pärast vaatasime ringi Eesti Maja arhiivis ja muudes tagaruumides. Eks see kõik selline vana ja pisut koitanud ole, kuid sisu on huvitav. Näiteks on arhiivis kartoteek Austraaliasse saabunud eestlastest ~1926-28, kus on kirjas, kus nad elama ja töötama hakkasid.

Peale jõuluüritust suundusime Kallima Sadamasse :) vabaõhukontserdile, kus laulda lubanud mõned austraalia iidoli väljakasvud. Et sinna veel mitu tundi aega, siis jõudsime käia Poola kultuuripäeval (ja õlleaedikus) ja kohvikus. Vihma muidugi sadas.

3 Comments:

Blogger mutukas said...

jah, oli tore üle mõne aja jälle pika laua taga istuda. minu lemmik oli verivorst!
parempoolne lauanaaber

03 detsember, 2006  
Blogger HM said...

Tervitusi ka parempoolsele lauanaabrile! Aga kust ma leian üles Sinu blogi?

03 detsember, 2006  
Blogger mutukas said...

www.suvelopp.eesti.us kui on tahtmist koduse kana ja lastejuttu lugeda:)

04 detsember, 2006  

Postita kommentaar

<< Home