kolmapäev, oktoober 03, 2007

Miks ma vahel igatsen Eestit taga

Tekkis vajadus küsida Tartu ülikoolist inglise keelne diplomilisa. Saatsin täna hommikul (Austraalia aja järgi st Eesti öösel) e-maili küsimusega, et kuidas seda täpselt korraldada. Olin valmis ema luurele saatma, pabereid postitama ja puha. Tulen töölt koju, Eestis on parasjagu hommik...ja mu meilboksis teade, et tõend on mulle siia teele pandud. Vot see on efektiivsus, mida ma püüan siin Austraalias ka enda ümbrusesse süstida, aga paraku jääb see tihtipeale hüüdja hääleks kõrbes.
E-mail on võõraskeha, telefon ja faks ruulivad. Kõike tehakse as soon as possible see tähendab ehk järgmisel nädalal. Mulle käib selline asi närvidele. Miks ma pean kliendile helistama, selgitama pikalt-laialt probleemi ja siis paluma tal kiri oma kinnitusega kohale faksida või saata postiga. Väike e-mail, kiire vastus ja asi korras - see on viis ajada asju efektiivselt, kas pole.
Elagu Eesti! Ja aitäh Helenile õppeosakonnast selle meeldetuletuse (ja muidugi ka diplomilisa) eest.

4 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

Mis kohas sa tool kaid? :) Meil kull kais koik e-mailiga... Faksi saatsin Austraalias elades 6 aasta jooksul vist 6 korda. Minuarust Ameerika on see koht kus keegi emaili ei kasuta... eriti kui pankade vm finantsasutustega tegeled ja mingit oma infot saada tahad...

04 oktoober, 2007  
Blogger HM said...

No võibolla ma pisut liialdasin, aga fakt on, et e-mail ei ole siin nii enesestmõistetav töövahend kui nt Eestis.
Ja siinsest internetipangandusest...vajutad nuppu, et tahad addressi vahetada ja vastuseks ilmub leht, et helistage meile sel ja sel numbril sel kellaajal ja rääkige meie kogenenud konsultandiga..No tule jumal appi.
Kuigi näiteks Iirimaal oli veel märksa hullem seis..

04 oktoober, 2007  
Blogger Ann said...

Hei Helle-Mai!

Vahelduseks blogiuudiseid ka siitrindelt - seadsime oma Kuuba-reisiks ühe sisse (meilhavannas.blogspot.com). Ehkki me pole veel lahkunud, on blogi juba märkimisväärse usinusega täidetud. Kannatamatud :)

10 oktoober, 2007  
Blogger HM said...

väga suurepärane!

10 oktoober, 2007  

Postita kommentaar

<< Home