kolmapäev, august 16, 2006

You can call me Helen...

Mu nimi on muidugi siin ületamatu keeleväänaja (nii ees- kui perekonnanimi;). Alguses, kui tööd otsisin, siis telefonis ütlesin alati oma nimeks Helen olevat, sest muidu oleks kõne väääga pikaks kujunenud. Aga siis muidugi hakkas natuke segadust tekkima..nii et ma läksin tagasi oma algupärase variandi juurde.

Ja nüüd ma järjekindlalt ja kannatlikult ja aeglaselt juurutan igal pool oma pärisnime. Lähimad töökaaslased suudavad juba peaaegu Helle-Mai välja öelda. Muidugi Mai kipub pigem Mei tulema. Aga ma leidsin ühe kirjutusvariandi, mis neile inglise keele kõnelejatele peaaegu mõistlik tundub..HELLEMY..
Aga kõige jubedam on see, kui keegi otsustab, et mu eesnimi on vaid Helle ja hääldab seda püüdlikult Helli´ks.
Perekonnanime aga siin õnneks palju ei kasutata. Näiteks kogu TIDC´i töötajate register on eesnime pidi üles reastatud. Aga mu töö e-maili aadressil on perekonnanimest muidugi üks t puudu - nagu ikka nime esimene pool on trükkijale nii palju probleeme valmistanud, et kergendustundest tuttavalt kõlava sõna üle "..stsaar" muundub paugupealt "staariks".

Muidu tööl pole jätkuvalt viga.
Viimasel ajal on palju koogisöömisi olnud. Iga kuu 15.ndal tähistatakse kõiki selle kuu sünnipäevi. Ja TIDC teeb välja lauatäie erinevaid peeneid torte. Pool sellest tööpäevast läheb muidugi vett vedama, sest kõik jäävad juttu ajama ja pärast on kõik liiga suures suhkrumürgituses, et midagi asjalikku teha. Eelmisel reedel oli meil maja ees pargis ka barbecue.. Ja noh siis on muidugi pidevalt mingisuguseid vanamehi, kes lähevad pensionile või muule tööle ja teevad sel puhul kogu kontorile välja.

Mõtlen ainult, et palk võiks ju ikka suurem olla :). Eriti kui ma näen saabuvaid arveid (ma teen hommikul kõik kirjad lahti) ja mingite alltöövõtjate-suurte ninade palk on 250 dollarit tunnis. No need mehed (ja enamasti tunduvad kõik suured ninad siin mehed olevat) peavad küll vist WC-st tulles mõtlema, et ...hmmm... palju ma nüüd selle ajaga siis teenisin..50 dollarit?

1 Comments:

Blogger HM said...

Vanematele rahustuseks - ärge arvake, et ma oma nime üle kurdan! Vastupidi, ma jätkuvalt rõõmustan sellise üsna originaalse nime üle. Ei teki mul nt kunagi probleemi kasutajanimedega - pole eesnime taha vaja toppida hellemai35769 vms. No ja ikka üsna tihti on mulle üsna mitmetes riikides öeldud, et küll see nimi kõlab kenasti.
Ja kui inglise keele hääldusreeglite kohaselt seda pisut keeruline nii öelda või kirjutada...neil olekski aegoma tobedast spellingust loobuda..

19 august, 2006  

Postita kommentaar

<< Home